Een ontstoken tand

WORTELKANAALBEHANDELING

Je tand of kies kan ontstoken raken door tandbederf, een lekkende vulling of door bijvoorbeeld een val. Gevoeligheid met warm en koud, een dikke wang of hevige kiespijn kunnen signalen zijn van een ontsteking.
MAAK EEN AFSPRAAK

Ook kan het zijn dat je (nog) geen klachten hebt. Je tandarts komt er dan achter bij het maken van een controlefoto of tijdens het vullen van je kies.

Eerst wordt er een foto gemaakt om te kijken hoe de wortels lopen en krijg je eenĀ verdoving. Dan plaatst de tandarts een cofferdam, ook wel rubberdam genoemd. Dit is een rubberen lapje die de kies isoleert zodat de tandarts een ‘schoon’ werkgebied heeft. De tandarts boort de kies op het kauwvlak open en haalt met vijltjes het ontstoken weefsel en de zenuw uit het kanaal. Met desinfecterend middel wordt de kies gespoeld. De schoongemaakte kanalen vult de tandarts op met rubberen stiften en hij sluit de kies weer af met een vulling. Vaak wordt de behandeling in 2 afspraken gepland. Het opvullen van de kanalen en het vullen van de kies gebeurt dan op de tweede afspraak. De kies krijgt dan na de eerste behandeling een tijdelijke vulling.

Neem contact met ons op

Onze assistentes staan de gehele dag voor u klaar. Wij zijn te bereiken tijdens openingstijden op 0299-641451. Wilt u een afspraak afzeggen? Doe dit dan uiterlijk 24 uur van te voren via info@detandartspraktijkpurmerend.nl of telefonisch via onderstaand telefoonnummer.

Volg ons op

Social Media

Volg ons op social media voor tips en leuke weetjes over De Tandartspraktijk Purmerend.

Copyright door De Tandartspraktijk Purmerend. Alle rechten voorbehouden.

Wij zijn aangesloten bij de KNMT.

Wij zijn aangesloten bij de KNMT